KOSZTY
Koszty uczestnictwa w Programie FlySmart składają się z 3 podstawowych elementów:
KOSZTY PROGRAMU
KOSZTY MIESIĘCZNE
koszty zarządzania
Stałe koszty miesięczne związane z bieżącym prowadzeniem Programu oraz utrzymaniem samolotów i załóg w ciągłej gotowości do lotu.
KOSZT POCZĄTKOWY
zakup udziału
Koszt jednego udziału stanowi 1/6 ceny zakupu samolotu plus proporcjonalne do udziału koszty wdrożenia go do eksploatacji.
KOSZT POCZĄTKOWY
Koszt początkowy wejścia do Programu FlySmart stanowi koszt zakupu udziału w samolocie oraz dodatkowe koszty wdrożenia samolotu do eksploatacji ponoszone proporcjonalnie do wielkości posiadanego udziału. Na te koszty składają się przede wszystkim: przebazowanie, ubezpieczenie, rejestracja samolotu, szkolenie załogi, koszt zakupu wyposażenia niezbędnego do rozpoczęcia operacji lotniczych.
KOSZTY MIESIĘCZNE
Stałe koszty miesięczne związane są z bieżącym prowadzeniem Programu oraz utrzymaniem samolotów i załóg w ciągłej gotowości do lotu. W opłatach miesięcznych zawarte są przede wszystkim: koszty wynagrodzenia załogi, hangarowania samolotu, koszty operacyjne i administracyjne prowadzenia programu, koszty bieżącej obsługi samolotu, zakupu i aktualizacji baz danych oraz innego oprogramowania niezbędnego do lotu.
KOSZT BEZPOŚREDNI
Koszty bezpośrednio związane z wykonanym lotem. Składają się na nie m.in. koszty paliwa i innych płynów eksploatacyjnych, opłata za odladzania (jeśli występuje) , rezerwy na serwis, opłaty nawigacyjne, lotniskowe i handlingowe.
ZAKUP, WYNAJEM CZY WSPÓŁWŁASNOŚĆ
WSPÓŁWŁASNOŚĆ SAMOLOTU
ZAKUP CAŁEGO SAMOLOTU
Zakup samolotu
Ubezpieczenie
Koszty stałe
Koszty obsługi
Koszty załogi
1/6 ceny zakupu
1/6 kosztu ubezpieczenia
1/6 kosztów stałych
1/6 kosztów obsługi
1/6 kosztów załogi





100% ceny zakupu

100% kosztu ubezpieczenia

100% kosztów stałych

100% kosztów obsługi

100% kosztów załogi

Wykorzystanie samolotu
Zarządzanie samolotem
Planowanie lotów
400-600 godzin rocznie, najbardziej optymalne wykorzystanie samolotu

Operator

Operator

100-200 godzin rocznie, 99% czasu samolot stoi w hangarze
Samodzielnie
Samodzielnie


